اصفهان، خیابان توحید میانی، بالای داروخانه دی، ساختمان پزشکی توحید

09026553928

031-36281305

معایب و عوارض میکرونیدلینگ

یکی از روش های از بین بردن چین چروک، ناهمواری و لکه های سطحی پوست میکرونیدلینگ است، در این  روش پزشک اجرای میکرونیدلینگ با غلتکی روی آن سوزن هایی سوار است و هر کدام از سوزن ها در عمق مشخصی که توسط دکتر مشخص شده است روی پوست شما کار می کند و با این کار زخم های کنترل شده ای روی پوست شما ایجاد می کند، بعد از این مرحله  سیستم ایمنیبدن وارد عمل می شود و با ساخت کلاژن و الاستین پوست شما را ترمیم می کنند و به این صورت پوست شما ترمیم پید می کند و عمل جوانسازی روی پوست شما صورت می گیرد.
با استفاده از این  روش بافت پوست صورت شما یک  بار از نو تشکیل نمی شود و این قضیه باعث سفت تر شدن پوست و کاهش ول شدگی پوست، در مان جای زخم سطحی، بهبود قسمت هایی که در اثر چاق یا لاغر شدن دچار ترک خوردگی شده اند. همچنین شما می توانید با این  روش آثار آفتاب سوختگی، کک و مک، جای جوش را از بین  ببرید و در پایان  پوستی جوان تر و خوشرنگ تر داشته باشید.
قبل از این که به  سراغ معایب میکرونیدلینگ برویم نکته ی آخر را بگوییم و آن هم این است که بعد از انجام میکرونیدلینگ برای افزایش تاثیر و سرعت بخشیدن به  فرآیند ترمیم پوست از کرم های موضعی ترمیم کننده استفاده می کننند.

معایب و مزایای میکرونیدلینگ

عوارض و معایب میکرونیدلینگ چیست؟

همه میکرونیدلینگ را به عنوان  یک روش جوانسازی ایمن و بی خطر می دانند و تا امروز هیچ موردی مبنی بر اینکه کسی دچار عوارض یا مورد خاصی شده است به گوش نرسیده است و بروز مشکل بعد از استفاده از این روش احتمال خیلی خیلی کمی دارد. البته بعضی از عوارض تا مدت 72 ساعت از انجام میکرونیدلینگ ممکن است که با فرد بماند ولی بعد از نهایتا 72 ساعت این عوارض از بین می روند. در ادامه به  بررسی عوارض کوتاه مدت و احتمالی این  روش جوانسازی پوست می پردازیم. معایب روش میکرونیدلینگ که کوتاه مدت نیز هستند شامل موارد زیر است.

 معایب و مزایای میکرونیدلینگ

قرمزی و تورم در محل انجام میکرونیدلینگ

روند کاری میکرونیدلینگ به این  صورت است که با سوزن های بسیار ریز لایه دوم پوست شما را تحریک می کنند و در واقع  به لایه رویی پوست شما آسیب می رسانند تا لایه زیرین  سعی در بازسازی این لایه بکند. پس با وجود این  روند درمانی قرمزی و تورم مشکل خاصی نیست که بخواهید از آن بترسید. از طرفی کاربلد های این  کار بعد از انجام میکرونیدلینگ برای شما کرم های مخصوصی تجویز می کنند تا حتی این  عوارض ناچیز را نیز تحمل نکنید. از طرفی شما سه ساعت بعد از میکرونیدلینگ می توانید به  راحتی  آرایش کنید.

 

ایجاد آلرژی در افرادی که دارای حساسیت به فلز ها هستند.

حساسیت به فلزات یکی از مواردی است که باعث می شود افرادی که دارای این نوع آلرژی هستند نتوانند از این روش استفاده کنند که این موضوع به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد، به عنوان مثال ممکن است بعضی افراد با این  روش دچار آسیب های زیادی شوند و یا شاید هم این موضوع به  راحتی قابل حل باشد. اما نکته ای که در این میان است این می باشد که شما قبل از این که میکرونیدلینگ را انجام دهید به  صورت کامل معاینه می شوید.

 

پیگمانتاسیون

این مشکل زمانی برای شما اتفاق می افتد که سوزن های ریز استفاده شده در این  روش فشار زیادی روی پوست شما وارد کنند و بعد از آن شما در معرض آفتاب قرار بگیرید و باعث تیرگی پوست شما شود. ولی همانطور که می بینید در این حالت  باید عوامل زیادی دست به  دست هم بدهند تا این اتفاق برای شما بیوفتد. شما می توانید احتمال این مورد را با استفاده از کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالای 30 به صفر برسانید.

معایب میکرونیدلینگ صورت

عوارض احتمالی دیگر از میکرونیدلینگ

  • کبود شدن محلی که عمل جواسازی انجام شده است.
  • تبخال زدن
  • احساس سوزش و خارش در محل درمان
  • جوش زدن
  • ورم خفیف و التهاب موقت

به  طور کلی در عمل های زیبایی بدون جراحت مانند از بین بردن جای جوش با لیزر یا لیزر موهای زائد اصفهان  و یا میکرونیدلینگ که بحث  امروزمان بود، حتما باید زیر نظر یک فرد کارآزموده و با تجربه انجام شود و تجهیزاتی که در این روش ها استفاده می شود همگی جدید، با کیفیت، بهداشتی و استاندارد باشند.

نوشتن دیدگاه