اصفهان، خیابان توحید میانی، بالای داروخانه دی، ساختمان پزشکی توحید

09026553928

031-36281305

کرم بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک فرآیند است که با کمترین حد از عمل تهاجمی، به بازسازی پوست کمک کند. در مطلب میکرونیدلینگ چیست می‌توانید مراحل انجام میکرونیدلینگ را به طور دقیق مطالعه کنید. همانطور که می‌دانید در این فرآیند تا حدودی پوست تحریک می‌شود و قدرت حفاظتی قبل را تا چند ساعت ندارد. پس بعد از میکرونیدلینگ نیاز به مراقبت‌های خاص خواهید داشت. یکی از سوال‌های بسیار متداول درباره مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ این است که از چه کرم یا کرم‌هایی می توان استفاده کرد.

چه کرم‌هایی برای بعد از میکرونیدلینگ مناسب است؟

بعد از انجام میکرونیدلینگ، بعد از چهار ساعت با هیچ چیز صورت خود را تمیز نکنید حتی از آب معمولی هم استفاده نکنید چون ممکن است در منافذ باز پوست عفونت ایجاد شود. اگر نیاز شدیدی به شستشو احساس کردید می توانید از سرم شستشو استفاده کنید ولی توصیه ما این است که تا چهار ساعت اصلا به پوست خود کاری نداشته باشید.

 میکرونیدلینگ

کرم ضد آفتاب بعد از میکرونیدلینگ

همانطور که می‌دانید اشعه آفتاب روی پوست باعث فعال شدن رادیکال‌های آزاد می شود و این برای پوست معمولی صدق می‌کند حالا تصور کنید که تحت عمل میکرونیدلینگ قرار گرفته‌اید و پوست شما حساس شده است پس تا چند روز اصلا در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. توصیه ما به شما این است که تا دو روز حتی به صورت غیر مستقیم هم نور آفتاب به پوست شما برخورد نکند و زیر نور شدید لامپ‌ها و مانیتور‌ها هم نباشید. با انجام میکرونیدیلینگ تصمیم گرفته‌اید که پوستتان را ترمیم کنید پس کمی حوصله به خرج دهید تا نتیجه عکس نگیرید. احتمالا تا الان شنیده‌اید که کرم ضد آفتاب برای اطراف چشم نیز مضر است دلیل آن هم این است که پوست اطراف چشم کمی نازکتر است و برای حفاظت از آن باید از کرم ضدآفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید. مقصود این است که ترکیبات کرم‌های ضد آفتاب برای پوست های معمولی و سالم تهیه شده است و برای پوست بعد از میکرونیدلینگ شدیدا مضر است. برای اینکه سرعت ترمیم پوست را بیشتر کنید و تا جای ممکن از اثرات بعد نور آفتاب در امان باشید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از پماد زینک اکسید استفاده کنید. این پماد دارای عنصر روی است که یکی از اساسی‌ترین ماده‌ها برای ترمیم پوست صدمه دیده، در آن وجود دارد.

 کرم ضد آفتاب بعد از میکرو نیدلینگ

کرم های لایه بردار بعد از میکرونیدلینگ

ممکن است از قبل از انجام میکرونیدلینگ، شما یک روتین برای انجام پاکسازی پوست در خانه یا سالن‌های آرایشی انجام بدهید. ولی بعد از انجام میکرونیدلینگ باید این روتین را تا مدتی متوقف کنید. همانطور که دیده‌اید استفاده ازکرم و ماسک های لایه بردار باعث پوسته پوسته شدن پوستتان می‌شود و گاهی حتی کمی پوست قرمز و ملتهب می‌گردد. این موضوع را جدی بگیرید و تا یک هفته بعد از میکرونیدلینگ از هیچگونه کرم و ماسک لایه بردار استفاده نکنید. بعد از یک هفته هم حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر بعد از یک هفته تصمیم گرفتید از لایه بردار استفاده کنید یا پوستتان را پاکسازی کنید، بهتر است ترکیبات روی کرم را بخوانید و اگر دارای مواد قوی لایه بردار است، از آن استفاده نکنید. به این موضوع حساس باشید و به تجربه دوستان و آشنایان تکیه نکنید، چون میکرونیدلینگ برای افراد متفاوت، تاثیر متفاوت دارد و از طرفی عمق و تعداد نیدل‌هایی که وارد پوست شما شده است را فقط پزشکتان می‌داند. پس فقط و فقط به توصیه پزشک توجه کنید که خدای نکرده دچار عارضه پوستی نشوید.

پاکسازی

استفاده از کرم‌های آرایشی بعد ازانجام میکرونیدلینگ

همانطور که گفتیم تا چهار ساعت بعد از میکرونیدلینگ، از هیچ چیزی بر روی پوست خودتان استفاده نکنید، استفاده از کرم پودر‌ها و دیگر وسایل آرایشی همیشه با مقداری عواقب جانبی همراه بوده است حال که صورت شما تحریک شده و حساس است ممکن است این صدمات بیشتر هم بشود. اصلا راحت‌تر بگوییم تا چند ساعت بعد میکرونیدلینگ، پوست تا حد زیادی عوامل دفاعی خود را از دست می‌دهد و ممکن است بعضی ترکیبات مستقیما وارد خون یا زیر پوست شما شود. پس تا چهار ساعت اصلا کرمی استفاده نکنید و در روز های بعدی اگر نیاز به آرایش داشتید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لوازم آرایش

استفاده از کرم‌های ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ

معمولا اگر شما به یک پزشک با تجربه و معتبر برای میکرونیدلینگ مراجعه کنید، پزشک بعد از انجام عمل، کرم ترمیم کننده مناسب برای شما تجویز خواهد کرد. بهتر است دقیقا همان کرمی که پزشک تجویز کرده است را را تهیه و استفاده کنید چون میزان نیدل و عمق آنها را روی پوست، فقط پزشکتان می داند و کرم تجویز شده مناسب با شرایط شما خواهد بود. اگر به هر دلیلی نتوانستید کرم را در دارو‌خانه‌ها پیدا کنید برای جایگزین آن فقط و فقط از پزشک خودتان مشورت بگیرید. همچنین دستورالعمل استفاده از کرم ترمیم کننده را به دقت دنبال کنید و هرگز از استفاده از آن صرف نظر نکنید. به گفته پزشکان، قسمت بزرگی از مرحله جوان و زیباسازی پوست به همین کرم ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ بستگی دارد. به علاوه با استفاده از کرم ترمیم کننده، مراحل نقاهت و سفت شدن پوست بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و پس از چند روز حتی جای زخم نیدل‌ها، کاملا از بین خواهد رفت.

التهاب و قرمزی بعد از میکرونیدلینگ

بسته به تعداد نیدل و عمقی که بر روی پوست شما استفاده شده است، قرمزی و التهاب طبیعی است. برای اینکه خیالتان راحت باشد از پزشک خود سوال کنید. اگر بیش از سه یا چهار روز از میکرونیدلینگ گذشت و شما در پوستتان التهاب یا درد حس کردید، در در جه اول حتما با پزشک معالج تماس بگیرید. اگر پزشک در دسترس نبود به داروخانه مراجعه کنید و بعد از مشورت با دکتر دارو ساز می‌توانید از ژل چشمی استفاده کنید. این ژل را روی کل صورت استعمال کنید. ترکیبات این ژل ملایم و بی خطر است و تا حد زیادی پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

استفاده از آبرسان و آنتی اکسیدان بعد از میکرونیدلینگ

برای اینکه نتیجه بهتر حاصل شود، پزشک، کرم‌های فعال کننده کلاژن در پوست استفاده خواهد کرد. همچنین بعضی از سرم‌های آنتی اکسیدان نیز تاثیرات خوبی روی جوانسازی پوست می‌گذارند. بعد از میکرونیدلینگ ممکن است احساس کنید که کمی پوست خشک شده است بهتر از پزشکتان خواهش کنید که آبرسان مناسب برایتان تجویز کند.

آبرسان

مراقبت‌های ضروری بعد از میکرونیدلینگ


پوست بعد از میکرونیدلینگ بسیار حساس است پس تمام نکات را جدی بگیرید:

- تا دو هفته حمام آفتاب نگیرید و اقدام به برنزه کردن پوست نکنید.
- تا سه روز ورزش نکنید چون بوجود آمدن عرق روی پوست ممکن است التهاب را بیشتر کند.
- تا یک هفته شنا نکنید.
- تا دو روز از حمام با آب داغ بپرهیزید.

برای اطمینان از نتیجه خوب برای میکرونیدلینگ به کلینیک پوست و موی دکتر مرجان حداد مراجعه کنید و یا برای استفاده از مشاوره رایگان با تلفن 03136281305 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه