اصفهان، خیابان توحید میانی، بالای داروخانه دی، ساختمان پزشکی توحید

09026553928

031-36281305

از بین بردن موهای زائد بدون لیزر

موهای زائد یکی از مشکلات روتین و تکراری خانم ها و آقایان است و همه از راههای مختلفی برای از بین  بردن موهای زائد هستند. ما در بسیاری از مقالات خود به  صورت تخصص در مورد لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صحبت کرده  ایم ولی به هر حال ممکن است شما جزو آن یک دسته افرادی باشید که استفاده از لیزر برای آنها منع شده باشد.شاید هم جزء آن افرادی هستید که به اشتباه فکر می کنند که استفاده از لیزر موهای زائد مضر است، اگر از این دسته اید باید به  شما بگویم که به جای پافشاری روی یک عقیده اشتباه می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید تا شک و تردید شما در مورد لیزر برطرف شود.

آیا لیزر باعث نازایی می شود؟

 در ضمن در این مطلب می خواهیم روش های از بین بردن موهای زائد بدون استفاده از لیزر را برای شما بگوییم، پس با دقت بخوانید.

 

از بین بردن موهای زائد بوسیله موچین

استفاده از موچین یک روش آشنا برای خانم هاست، شما باید با استفاده از موچین تک تک موهای زائد خود را از ریشه در بیاورید، البته واضح است که استفاده از این روش برای موهای زائد دست و پا و یا زیر بغل خود استفاده کنید، چون هم درد زیادی می کشید هم باید زمان زیادی برای این کار صرف کنید، به همین دلیل است که برای از بین موهای زائد صورت که تعداد آنها کم است از این  روش استفاده می شود.
ماندگاری استفاده از این روش 3 تا 8 هفته است.

نکته : باید به یاد داشته باشید که قبل از هر بار استفاده موچین را با الکل و پنبه تمیز کنید.

عوارض این روش: اولا این روش درد زیادی دارد و زمان زیادی از شما می گیرد، دوما شما باید به  یاد داشته باشید که اگر یک مو از ریشه جدا نشد و از ساقه شکست ممکن است زیر پوست شما رشد کند که در اصطلاح  به آن موی زیر پوستی می گویند.
از آنجایی که از این روش بیشتر برای صورت استفاده می شود خودتان می توانید با خواندن مطلب زیر آنرا با لیزر موهای زائد مقایسه کنید.
لیزر موهای صورت

 

از بین بردن موهای زائد با استفاده از تراشیدن موهای زائد

در این روش از مو زن های برقی، تیغ  و ژیلت استفاده می شود. برخی از افراد فکر می کنند که این کار باعث پیچ  خوردن مو رفتن آن در پوست می شود و تراشیدن آن با تیغ و ژیلت باعث کلفت تر شدن و ضخیم شدن آنها می شود. این طرز فکر اشتباه است و نباید که نگران این موضوع باشید.

 اگر تیغ های اصلاح استفاده می کنید می کنید باید جایی که قصد کشیدن تیغ را دارید را مرطوب کنید که راحت تر موهای زائد خود را بتراشید و همزمان به یاد داشته باشید که تیغ های اصلاح شما تیز باشد. در ضمن از تیغ و ژیلت می توانید برای همه قسمت های بدن خود استفاده کنید.
ماندگاری این روش 1 تا 3 روز است.

عوارض تراشیدن موهای زائد  که بیشتر در منطقه بیکینی ظاهر می شود بر گشتن مو در پوست وجود دارد.

   

استفاده از وکس و موم

 در این روش که بیشتر توسط آرایشگر ها انجام می شود، یک لایه نازک چسبنده روی پوست شما قرار می گیرد و بعد یک پد پارچه ای  کوچک بر روی صورت او قرار می دهند و بعد از خشک شدن وکس سریعا پارچه را مخالف جهت رویش و می کشند. البته بعضی از وکس ها بدون نیاز به  پارچه انجام می شود.
ماندگاری این روش حدود 3 و 6 هفته است.

عوارض احتمالی استفاده از این روش: قرمزی و تورم، عفونت اطراف فولیکول های مو (البته هر چه بیشتر از وکس استفاده می کنند، احتمال عفونت پایین می آید)

 

استفاده از کرم های موبر

کرم های موبر و لوسیون ها پروتئین مو را حل می کنند و با استفاده از آن موهای زاوئ را از بین میبرند.

از این روش برای  پاها، بیکینی، دستها، زیر بغل و صورت انجام می شوند. ماندگاری این روش چندین روز تا چندین هفته می باشد.

 عوارض احتمالی استفاده از موبر برای افراد مختلف متفاوت است و برای همین پیشنهاد می شود که مطالب موجود در بروشور کرم های موبر را مطالعه کنید.

در پابان باید به یاد داشته باشید که استفاده از لیزر موهای زائد توسط همه ی ارگان های مربوط به  بهداشت و سلامتی در کل جهان قانونی و بی ضرر اعلام شده و شما فقط در صورتی دچار مشکل می شوید که برای از بین  بردن موهای زائد خود به  پزشک مراجعه نکنید.

نوشتن دیدگاه