اصفهان، خیابان توحید میانی، بالای داروخانه دی، ساختمان پزشکی توحید

09026553928

031-36281305

خط لبخند و راههای برطرف کردن آن

خط لبخند یکی از معضلات افرادی است که به  زیبایی خود اهمیت می دهند و از قضا بحث امروز ما هم در مورد بوجود آمدن خط لبخند است و اینکه چه روش هایی برای از بین بردن آن داریم.

خط لبخند چطور بوجود می آید؟

هر زمان  که لب های شما حرکت می کنند به  بوجود آمدن خط لبخند روی صورت  شما کمک می کنند. زیاد صحبت کردن، غذا خورد، خندیدن، لاغر شدن صورت، افزایش سن و عوامل ژنتیکی روی خط لبخند تاثیر دارند. شاید با خود بگویید که چطور از بروز خط لبخند جلوگیری کنم؟ یعنی زیاد صحبت  نکنم، چیزی نخورم  و نخندم؟؟؟ خب، لازم  نیست نگران این موضوع باشید، چرا که شما باید بخندید، باید غذای خوب بخورید و باید صحبت کنید! زیبایی شما وقتی به  صورت  یک مجسمه اید به چه دردی می خورد؟
ایجاد شدن خطوطی مانند خط های روی پیشانی و خط لبخند یک روند طبیعی هستند و به همین  دلیل به جای اینکه  نگران  بوجود آمدن آنها باشید باید به از بین  بردن آنها فکر کنید. ولی قبل از ارائه راه حل های پیشنهادی دکتر مرجان حداد بگذارید تا سایر دلایل بوجود آمدن خط لبخند را با هم بررسی کنیم.

  • سیگار کشیدن
  • از دست رفتن کلاژن  های پوست
  • دی هیدراته شدن پوست
  • وضعیت نامناسب خوابیدن
  • نور خورشید

خط لبخند خط خنده

راههای از بین بردن خط خنده

راههای از بین بردن خط خنده شامل دو دسته ی مدرن و سنتی هستند که در ادامه ی این مطلب بهترین روش های از بین  بردن خط لبخند را برای شما توضیح می دهیم.

تزریق ژل و بوتاکس

تزریق بوتاکس یا تزریق ژل باعث می شود که خط لبخند شما به  سادگی و در کمترین  زمان از بین برود. بوتاکس با استفاده از سم بولوتونیوم موجود در آن به قسمتی که چروک شده تزریق شده و باعث از بین رفتن چروک ها در آن قسمت می شود. برای آشنایی بیشتر با بوتاکس می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟
بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس در اصفهان
بهترین مارک های بوتاکس چیست

تزریق ژل نیز یک  راه حل نسبتا فوری برای از بین  بردن خط خنده است، در این روش چروک ها را با ژل تزریق شده که کاملا بهداشتی است پر می کنند. برای استفاده از تزریق ژل قبل از زمان ها و مراسم های خاص بهتر است که از 2  یا 3 هفته قبل از آن اقدام کنید تا ظاهری طبیعی و بدون چروک داشته باشید.

تزریق ژل و بوتاکس

هایفوتراپی

استفاده از هایفوتراپی یک  راه برای از بین  بردن  افتادگی و شل شدگی پوست می باشد و در این  روش با استفاده از مدرن ترین امکانات  برای از بین  بردن چروک بدون جراحی اقدام می کنند و روند کار آنها به  این  صورت  است، این  دستگاه موج های پر انرژی دارای طول موج ثابت و مشخص را به  سمت پوست میفرستد و این  طول موج ها تا قسمتی که  شما نیاز دارید نفوظ می کنند و قسمتی که وظیفه کلاژن سازی دارد را تحت تاثیر می گذارند و به این  صورت پوست شروع می کند به  بازسازی و به این  صورت هم چروک ها رااز بین می برد و هم ضایعات پوستی را برطرف می کند و شما پوستی جوان و شاداب بعد از آن خواهید داشت.

از بین بردن خط خنده

لیفت با نخ

استفاده کردن از نخ‌ های نامرئی برای کشیدن پوست صورت روشی است که در چند سال اخیر بسیار محبوب شده، ماندگاری این روش بالاست  و همچنین تاثیرات خوبی روی پوست شما می گذارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای بوتاکس . ژل از این روش استفاده کنند چون ماندگاری بالاتری دارد. البته لازم  به  ذکر است که هزینه ی انجام این  روش بیشتر از تزریق بوتاکس یا ژل است. از این  روش برای برطرف کردن افتادگی پوست صورت مانند خط اخم و خط خنده استفاده می شود.

لیفت  با نخ

استفاده از لیزر برای از بین  بردن خط خنده

استفاده از لیزر برای از بین  بردن خط خنده یکی از تاثیر گذارترین روش هاست. در این  روش با استفاده از اشعه لیزر لایه رویی پوست را از بین  میبرند و سپس پوست شروع  به ساختن یک لایه جدید و جوان  از پوست تازه  بر روی صورت شما می کند. با استفاده از این  روش می توانید جای زخم، جای جوش و لکه های پوستی را از بین  ببرید. برای اطلاع بیشتر در خصوص این موضوع می توانید مطلب زیر را بخوانید:
از بین بردن جای جوش با لیزر

همچنین شما می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد از بین  بردن خط خنده با استفاده از روش های بالا، سوالات خود را به صورت رایگان  با مشاوران ما در میان بگذارید.  03136281305 --- 09026553928

از بین  بردن خط خنده با لیزر

میکرودرم

یکی از روش های موثر برای از بین بردن هرگونه چروک در صورت  میکرودرم است.در این روش پوست را با استفاده از کریستال های ریز همراه با پودر آلومنیوم می سابند و به این صورت  پوست مرده از بین  می رود و در جای آن پوست جدید جایگزین می شود. این  روش نیز در کلینیک زیبایی دکتر مرجان حداد انجام  می شود و شما می توانید با استفاده از آن پوستی شفاف و بدون چروک  داشته باشید.

میکرودرم پوست

در ادامه راهکار های طبیعی و سنتی برای از بین  بردن خط لبخند را با هم بررسی می کنیم.

راه حل سنتی و طبیعی برای از بین بردن خط خنده

استفاده از لیمو

شما می توانید یک  عدددلیمو را به  دو قسمت برش دهید و آنرا اطراف دهانتان و روی چروک های صورت خود بمالید، لیمو و یا آبلیموی ارگانیک  دارای خواصی است که به سفت  شدن پوست شما کمک می کند همچنین ویتامین  C موجود در آن باعث می شود که رادیکال های آزاد موجد در پوست شما خنثی شوند و پوست تازه  تری داشته باشید.

استفاده از سفیده تخم مرغ

یکی از معروف ترین  ماسک ها برای برطرف کردن چروک دور لب ماسک  سفیده تخم  مرغ است که روند کاری آن به  این  صورت است که خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می کند و از افتادگی پوست شما جلوگیری می کند. شما می توانید سفیده تخم  مرغ را با روغن  نارگین  مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و برای 20 دقیقه  صبر کنید تا خشک شود. سپس آنرا با آب ولرم  بشویید.

استفاده از روغن  زیتون

شما می توانید تخم کدو را بر داشته و مقداری از آن را خوب با روغن زیتون میکس کنید و سپس آنرا به  صورت  خود بمالید و سپس بعد ازمدتی آنرا با آب ولرم  بشویید. یا می توانید خود روغن زیتون را شب قبل از خواب به  اطراف لب و دهان خود بمالید و تا صبح  به  آن دست نزنید.

غذای مفید سالم

 سایر مواد طبیعی مفید برای برطرف کردن خط خنده.

  • آووکادو
  • روغن ویتامین E
  • روغن نارگیل
  • زردچوبه
  • استفاده از انگور و عسل
  • استفاده از آناناس و سیب
  • بلغور جو
  • آلوئه ورا

چطور از ایجاد خط خنده جلوگیری کنیم؟

  • مصرف نکردن کافئین و مواد غذایی و نوشیدنی های کافئین دار
  • از استرس دور بمانید.
  • در فضای آزاد پیاده روی کنید.
  • مدیتیشن
  • استفاده از کرم ضد آفتاب برای مراقبت  از پوست
  • تغذیه مناسب و سالم
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد چروک مناسب.
نوشتن دیدگاه