اصفهان، خیابان توحید میانی، بالای داروخانه دی، ساختمان پزشکی توحید

09026553928

031-36281305

موهاى زائد و علل آن

موهای زائد همیشه  برای همه  افراد مزاحم بوده اند و هیچ کس دوست ندارند با آنها سر و کله  بزند، دلایل بوجود آمدن موهای زائد در افراد می تواند: " اختلالات هورمونی، بیماری و یا عوارض دارویی" باشد. دلیل موهای زائد هر چیزی باشد، اصلا برای ما خوشایند نیست و زیبایی پوست ما را از بین  می برد و به همین دلیل همه از روش های مختلفی استفاده می کند تا از دست موهای زائد خود خلاص شوند ولی بعد از مدتی دوباره  روز از نو و روزی از نو! موهای زائد دوباره رشد می کنند. در این مطلب از مرکز لیزر موهای زائد اصفهان  زیر نظر کلینیک  دکتر مرجان حداد به  بررسی فاکتور های مختلف در مورد موهای زائد می پردازیم.

 

تعداد موهای زائد در زنان  و مردان چقدر است؟

هر انسان بالغ تقریبا حدود 5 میلیون فولیکول مو دارد که یک میلیون  آنها در سر و گردن پخش شده و بقیه  آنها در سایر قسمت های بدن است.  موهای انسان با بالا رفتن  سن  کاهش می یابند و ریش مو در سر و بقیه بدن یک مسئله  آشنا برای همه است و تقریبا یا آنرا تجربه و یا آنرا در اطرافیان خود مشاهده کرده اید. تراکم مو در 20 تا 30 سالگی 615 تار مو در هر سانتی متر می باشد و در سن 80 تا 90 سالگی این تعداد به 435 عدد کاهش پیدا می کند.
تعداد فولیکول های مو در خانمها و آقایان  یکسان است ولی رنگ، ضخامت و جنس آنها با هم متفاوت است.     

لیزر موهای زائد زیر بغل

پرمویی و دلایل بوجود آمدن آن

هیرسوتیسم یک عارضه شایع در بین  مردان و زنان  است که این عارضه در خانم های جوان و نوجوانان باعث ایجاد اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، نگرانی و عوارض روحی روانی شدیدی به  دنبال دارد، رشد موهای زائد در خانم ها به  صورت  مردانه  به خاطر این هورمون است.
در حالت عادی موهای صورت، دست و پاها، پایین  شکم، کمر و پایین کمر برای خانم ها باید نازک و کمرنگ باشد و به  آسانی مشاهده نشوند. حال اگر در این  قسمت ها رشد بیش از حد مو را مشاهده کردید باید حتما به پزشک مربوط به  این  زمینه مراجعه کنید.
 به طور کلی پر مویی در خانمها به  دلیل وجود هرومون مردانه (به  ویژه تستوسترون) این هورمون ها باعث می شود موهای ظریف و کرکی پر رنگ  و ضخیم شوند. همچنین کم مویی به  واسطه ی هورمون استروژن  است که باعث نازک تر شدن و کم رنگ شدن موها می شود و رشد آنها را کم می کند.

عوامل غیر هورمونی که باعث ایجاد بیماری های هورمونی می شوند

زیاد شدن حرارت پوست در اثر التهاب و گرم بودن محیط باعث رشد بیشتر مو ها می شود و به  این صورت است که می بینم  در فصل تابستان  رشد موها بیشتر می شود. همچنین استفاده از بعضی دارو ها، بیماری انسفالیت و ضربه مغزی ممکن است باعث رشد بیشتر مو و یا ضخیم  شدن آنها بشوند.

به  طور کلی سیستم  بدن خانم ها به گونه ای است که در زمان های خاصی هورمون مردانه می سازد و باعث ایجاد عوارضی مانند رشد بی رویه موها و یا ضخیم و پر رنگ شدن آنها می شود.

چرا هورمون مردانه در بعضی از خانم ها به  طور غیر طبیعی ترشح می شود؟

عوامل وابسته به محیط، غده های فوق کلیوی و مشکلاتی که ریشه تخمدانی دارند باعث بروز این  مشکل می شوند، البته در اینجا لازم  است  بگوییم  که گاهی هورمون های مردانه در افراد افزایش پیدا نمی کند، بلکه آنزیمی که تستوسترون فعال می کند در زیر پوست فعالیت  بیشتری میکند و به  این  صورت است که رشد موهای افزایش پیدا می کند. همچنین داشتن بیماری های مانند کم کاری تیروئید و چاقی باعث می شود ماده ای که تستوسترون را به خود جذب می کند کاهش پیدا کند و به این  صورت سطح تستوسترون در خون زیاد می شود و این  عامل خود باعث پر مویی شما خواهد شد.

موهای زائد پا

بهترین راه  برای از بین  بردن موهای زائد چیست؟

دکتر مرجان حداد به عنوان  بهترین دکتر پوست و مو در اصفهان در مرکز لیزر موهای زائد اصفهان،  بهترین روش از بین بردن موهای زائد را لیزر موهای زائد می داند و شما می توانید با استفاده از مطالب زیر بیشتر در مورد این  روش بدانید و با استفاده از لیزر موهای زائد دیگر نگران موهای زائد خود نباشید.

نوشتن دیدگاه